آرشیو بهمن ماه 1400

طراح، تولید و مجری انواع پارتیشن اداری

پارتیشن شیشه ای و انواع آن

۱۱ بازديد

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای جزو دیوارهای جداکننده فضا هستند که جزو پارتیشن اداری محسوب می‌شوند. البته کاربردهای متنوعی برای پارتیشن شیشه‌ای چه در فضای اداری و تجاری و چه در دکوراسیون منازل تعریف ‌شده است. این دیوارهای جداکننده سیستم متشکل از قاب و چارچوب فلزی و آلومینیومی و پنل های شیشه‌ای است.

این تقسیم کننده های محیط جزء دیوارهای غیر باربر هستند و تنها برای ایجاد اتاقک‌ها و بخش‌بندی مختلف ایجاد و نصب می‌شود.

انواع پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای به‌ صورت فریم دار و فریم لس، تک‌ جداره و دوجداره و همین‌طور با شیشه‌های رنگی، مات، سکوریت، لمینیت قابل سفارش اند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص خود را دارند. در ادامه به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت.

پارتیشن شیشه‌ای تک‌ جداره

سیستم‌های تک ‌جداره که هم به ‌صورت فریم دار و فریم لس در دسترس هستند از یک لایه پنل شیشه‌ای تشکیل ‌شده‌اند. برای پاسخ‌گویی به برخی الزامات مانند اشتراک دید و نور و عایق صدا عملکرد عالی دارند. پارتیش شیشه ای تک جداره مناسب تقسیم فضاهای کوچک هستند. نور طبیعی را به راحتی در محیط توزیع میکنند بنابراین نیاز به ایجاد نور مصنوعی را کاهش میدهند.

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره

سازه‌های دوجداره بدین‌گونه است که از دو لایه پنل شیشه‌ای به فاصله کم در یک سیستم یکپارچه استفاده می‌شود. وجود دو لایه شیشه ضد صدا هرگونه صدا و نویز مزاحم را حذف می‌کند. برای محیط‌هایی که نیاز بیشتری به حفظ آرامش دارند استفاده از این نوع پارتیشن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

پارتیشن شیشه‌ای فریم لس

بکار بردن نام فریم لس در کنار این سازه بدین ‌معنا است که قسمت فریم به حداقل رسیده به‌گونه‌ای که یک دیوار شیشه‌ای بدون قاب را می‌توان ایجاد کرد.در این نوع پارتیشن دیواری شیشه ای یکپارچه ای را مشاهده میکنیم که قاب در اطراف هر پنل حذف شده است.

 البته قاب آلومینیومی به گونه‌ای است که به شکل یک سازه U شکل در کف زمین کار گذاشته می‌شود و پنل های شیشه‌ای را در خود جای می‌دهد و قابل مشاهده نیست. گاهی نیز این قاب تنها در بالا و پایین مشاهده می‌شود. این سازه مدرن جلوه‌ای خاص و شیک به دفتر فضای کاری و یک مجموعه می‌دهند. اگر به فکر تغییر دکوراسیون خود هستید از این نوع پارتیشن میتوانید استفاده  کنید.  ظاهر مدرن آن در کنار کارایی فوق العاده گزینه ای عالی برای پیشگامان مدرنیته است.

ویژگی‌های پارتیشن شیشه‌ای

قیمت مقرون به صرفه

قیمت پارتیشن اداری نسبت ‌به ایجاد دیوارهای آجری سنتی بسیار مقرون ب صرفه‌تر است. می‌دانید که برای ایجاد فضایی که متناسب با فعالیت یک مجموعه و تعداد کارکنان آن باشد با دیوارهای سنتی تا چه مقدار پرهزینه است و این‌که راهکار هوشمندانه‌ای نیست بدین‌ صورت می‌توان بسیار ساده پارتیشن شیشه ای را تهیه و نصب کرد.

نصب سریع و آسان

دومین مزیتی که پارتیشن‌های اداری و به‌خصوص شیشه‌ای به‌ همراه دارند نصب سریع و آسان است اگر عجله دارید و می‌خواهید خیلی راحت فضای دلخواهتان را تفکیک کنید این سازه بهترین گزینه است.

ایجاد دکوراسیون مدرن

مزیت دیگر این‌ها ایجاد فضایی مدرن و امروزی در فضای کاری است. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید و می‌خواهید بیشترین میزان بهره‌وری از آن را به عمل‌آوری پیشنهاد ما به شما انواع پارتیشن اداری است که برای آشنایی بیشتر با آن می‌توانید کلیک کنید.

عایق موثر صدا

اشتراک دید و نور و عایق صدای مؤثر در ایجاد فضای مناسب برای کارکنان یک مجموعه دستاوردی است که با پارتیشن‌های شیشه‌ای بدست می‌آورید.

وزن پایین و قابل جابجایی

پارتیشن‌های شیشه‌ای سبک هستند اگر به‌صورت مدولار سفارش دهید می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی جابه‌جا کنید.

 نصب درب هوشمند و درب لولایی و پرده کرکره‌ای در آن امکان‌پذیر است. برای ایجاد فضایی شادتر و جلوگیری از یکنواختی می‌توانید به‌جای شیشه های معمولی از پنل های شیشه‌ای رنگی بهره ببرید.

مقاوم و ماندگار

سازه‌های پارتیشن شیشه مقاوم شده با چارچوب فلزی و آلومینیومی است بنابراین نگرانی استحکام آن نباشید علاوه‌ بر این مورد، شیشه‌های به ‌کار رفته در آن از نوع شیشه‌های مقاوم و ضد ضربه‌ای سکوریت و لمینت هستند که براحتی خرد و شکسته نمی‌شوند. در صورت برخورد ضربه شدید به آن‌ها نمی‌ریزند و تنها به شکل تار عنکبوت ترک می‌خورد.

به‌طورخلاصه می‌توان گفت پارتیشن‌های شیشه‌ای ابزارهای کارآمد، مقرون ‌به‌صرفه و ماندگار هستند که احتیاج شما برای ایجاد فضای تفکیک‌شده را در سریع‌ترین زمان برآورده می‌سازند.

 شرکت دیکا آسیا تولیدکننده طراح و مجری انواع پارتیشن اداری باسابقه‌ای درخشان در همکاری با مجموعه‌های بزرگ و معتبر آماده ارائه طراحی خاص و متقاضیان گرامی است. برای اطلاع از قیمت و سایر اطلاعات تکمیلی به وب‌سایت رسمی این مجموعه مراجعه بفرمایید.

۰ ۰

معرفی انواع پارتیشن اداری

۱۶ بازديد

معرفی انواع پارتیشن اداری

فرض کنید که فضایی را در اختیار دارید و می‌خواهید آن را به بخش‌های مورد نیاز خود و قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم ‌بندی کنید. قطعا کشیدن دیوارهای سنتی نمی‌تواند راه‌ حل انجام آن باشد. خوشبختانه ابزارهای مفید برای این کار طراحی و تولید می‌شوند و راهکاری مؤثر برای تفکیک فضاهای اداری و تجاری و هر مکان دلخواه دیگر بشمار می‌آیند.

پارتیشن اداری یک سازه نوین و جداکننده اکثر فضاهای اداری و دیوارهای کاذبی هستند که اتاق‌های خصوصی در اختیار کارمندان یک شرکت و یا دفتر می‌گذارند. این پارتیشن‌ها از انواع متریال مانند شیشه، چوب، آلومینیوم، چسب و اتصالات آن ساخته می‌شود.

بسته به نوع فریم و پنل های به‌ کار رفته در آن و مشخصات ظاهری و کارکرد در 2 دسته پارتیشن شیشه‌ای و پارتیشن پنلی قرار می‌گیرند.

 

انواع پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای شامل دو نوع پارتیشن شیشه ای فریم دار و یا پارتییشن شیشه ای  فریم لس هستند. که هر دوی آن‌ها به‌ صورت تک‌ جداره و دوجداره طراحی می‌شوند.

پنل های شیشه‌ای آن‌ها بسیار مقاوم و از نوع شیشه‌ لمینیت است .

میتوان بنا به سلیقه شیشه ها را به صورت رنگی نیز سفارش داد. طراحی شیشه ها میتواند به صورت مات و نیمه مات، با طراحی های متفاوت نیز ساخته شوند.

پارتیشن شیشه‌ای تک‌ جداره

این نوع از جداکننده‌های شیشه‌ای بسیار در توزیع نور و دید سخاوتمند هستند. فریم آن از جنس آلومینیوم که فلزی بسیار مقاوم است استحکام سازه را تقویت می‌کند. این سازه عایق صوت است و مناسب فضاهای کوچک است که دچار محدودیت هستند.

 

 

پارتیشن شیشه‌ای دو جداره

این سازه به مانند نوع تک ‌جداره است با این تفاوت که طراحی دو جداره سبب شده بر خاصیت ضد عایق آن تأکید بیشتری شود.  پروفیل آلومینیومی آن به گونه ای طراحی شده که فضایی خالی بین دو لایه شیشه قرار میگیرد و بنابراین عایق صوتی بالاتری را ارائه میدهد.

 امکان نصب درب‌های لولایی و هوشمند و پرده‌ی کرکره آن را تبدیل به گزینه‌ای محبوب و کارآمد در بین انواع پارتیشن ساخته‌ است .

نوع دوجداره تمام شیشه مناسب فضاهای اداری شلوغ و پر رفت ‌و آمد است که نیاز به حفظ آرامش و ایجاد فضای خصوصی برای کارکنان ضروری است .

پارتیشن شیشه‌ای فریم لس

اگر در کنار کارایی به فکر زیبا سازی و مدرنیته ساختن فضای اداری خود هستید نوع فریم لس شیشه‌ای برایتان مناسب است .

اتصالات و فریم در این ساختار حذف‌ شده بنابراین بیشترین میزان توزیع نور را در یک فضا به اشتراک می‌گذارد. پنل های شیشه ای در آن به گونه ای در کنار یکدیگر قرار گرفته اند که مرز بین آنها قابل مشاهده نیست و گویی یک پنل یکپارچه است.

فریم آلومینیومی آن به گونه ای طراحی شده است که درون زمین جای میگیرد. این قالب U شکل در کف قرار گرفته و محل قرار گیری پنل های شیشه است.

 این سازه را نیز می‌توان به ‌صورت تک ‌جداره و دوجداره ساخت .

پارتیشن تمام پنل

سیستم سازه‌های تمام پنل تشکیل ‌شده از فریم‌های آلومینیم و پنل های از جنس گچ، کناف، فوم برد، ام دی اف، پنل های دکوراتیو و...

تنوع در پنل های پیش‌ساخته در نوع تمام پنل بیشتر است و هزینه ساخت مقرون به صرفه‌تری دارد. به ‌صورت تک ‌جداره و دوجداره نیز می‌توان آن‌ها را سفارش داد بیشتر در فضاهای اداری قدیمی تر این نوع را احتمالاً زیاد دیده‌اید.

 

پارتیشن پنل شیشه

گاهی می‌توان 2 نوع متریال شیشه و پنل هایی از جنس دیگر را در کنار یکدیگر در یک سیستم پارتیشن به کار برد و به نوع پنل شیشه دست یافت. امکان نصب درب و پرده کرکره در آن وجود دارد این نوع بیشتر مناسب فضاهایی است که نیاز به تعامل کارکنان وجود ندارد زیرا دید در فضا را محدود می‌کند .

 

مزایای پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری مزایای خاص خود را به ‌همراه دارد.

 نصب آسان و سریع برای فضاهایی که نیاز دارند به‌ سرعت تقسیم‌بندی و پارتیشن‌بندی شوند استفاده از این سازه‌های پیش ‌ساخته بسیار مؤثر است.

قیمت آن نسبت ‌به دیوارهای سنتی بسیار مناسب است، همچنین کارایی آن به نسبت هزینه‌ای که دارد بسیار مقرون ‌به ‌صرفه است .

ویژگی‌هایی نظیر انتشار دید و نور برای محیط‌های اداری که نیاز به تعامل بیشتری دارند و ایجاد حس انرژی بین کارکنان مجموعه را داراست.

عایق صدای مؤثر برای کاهش آلودگی صوتی و نویزهای مزاحم است.

 

شرکت دیکا آسیا طراح، تولید کننده، مجری انواع پارتیشن اداری با کادری متخصص و کارشناسان طراحی داخلی اماده ارایه خدمات تولیدو نصب هرگونه پارتیشن اداری به دفاتر،شرکت ها، ادرات و بانکها است.

برای کسب هرگونه اطلاعات به وب سایت رسمی این شرکت مراجعه نمایید.

 

۰ ۰

اولین مطالب آزمایشی من

۷ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۹ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.